Kaip Atlikti SEO Visiškai Naujai Svetainei: Žingsnis po Žingsnio Vadovas
Turite visiškai naują svetainę ir norite, kad ją pamatytų pasaulis? Puiku! Tačiau vien tik gražaus dizaino ir puikių produktų neužtenka. Norint pritraukti lankytojus iš paieškos sistemų, būtina atlikti tinkamą SEO (paieškos sistemų optimizavimą). Šiame vadove apžvelgsime pagrindinius žingsnius, kuriuos reikia atlikti, norint sėkmingai pradėti SEO kelionę su visiškai nauja svetaine.
Vienas didžiausių privalumų, pradedant SEO su visiškai nauja svetaine, yra tai, kad nereikia taisyti ankstesnių SEO klaidų. Galime viską daryti teisingai nuo pat pradžių, o tai dažnai veda prie puikių rezultatų. Taigi, nuo ko pradėti?
Šiame įraše aptarsime keturis pagrindinius veiksmus, kuriuos reikia atlikti norint optimizuoti visiškai naują svetainę:
- Raktinių žodžių tyrimas
- Konkurentų analizė
- Turinio kūrimas ir publikavimas
- Atgalinių nuorodų kūrimas
Dažnai nutinka, kad bandant paaiškinti sudėtingus dalykus, pradedama nuo konkrečių detalių, nepaaiškinus pagrindinių principų. Tai panašu į matematikos pamoką, kur mokomės sudėtingų formulių, bet nesuprantame, kam jos skirtos. Todėl šiandien susitelksime į pagrindines SEO koncepcijas, o konkrečias taktikas ir įrankius nagrinėsime ateityje.
Įsivaizduokime, kad turime visiškai naują svetainę, kurioje kol kas yra tik „būsimas puslapis“ arba panašus laikinas turinys. Jokia SEO optimizacija dar nebuvo atlikta, nėra turinio, nėra atgalinių nuorodų. Štai kaip mes elgtumėmės, jei klientas kreiptųsi į mus su tokia situacija.
1. Raktinių Žodžių Tyrimas: Ko Ieškoti?
Pirmas ir svarbiausias žingsnis yra raktinių žodžių tyrimas. Ieškodami raktinių žodžių, turime atkreipti dėmesį į du pagrindinius dalykus:
- Didelį mėnesinį paieškos srautą: Tai reiškia, kad daug žmonių kiekvieną mėnesį ieško šių raktinių žodžių. Svarbu suprasti, kodėl tai yra svarbu. Tarkime, randate puikų raktinį žodį, bet jo ieško tik 10 žmonių per mėnesį. Net jei pasieksite pirmąją poziciją, sulauksite tik apie 3 lankytojų per mėnesį. Ar verta dėti pastangas dėl tokio rezultato? Greičiausiai ne. Kita vertus, jei raktinio žodžio ieško tūkstantis žmonių per mėnesį, ir jūs esate pirmoje pozicijoje, galite sulaukti apie 300 lankytojų. Skirtumas akivaizdus. Žinoma, didelis mėnesinis paieškos srautas priklauso nuo jūsų industrijos. Vienose srityse 100 000 paieškų per mėnesį yra norma, kitose – 1000 ar net 100 yra puikus rezultatas. Svarbiausia – siekti aukštesnių skaičių savo nišoje.
- Mažą konkurenciją: Norite rasti raktinius žodžius, kuriuos būtų lengviau pasiekti. Apie konkurencijos lygį ir jo nustatymą kalbėsime ateityje, tačiau dabar svarbu suprasti, kad mažesnė konkurencija reiškia mažiau pastangų, norint pasiekti aukštas pozicijas. Idealiu atveju norėtumėte rasti raktinius žodžius, kurie pasižymi dideliu mėnesiniu paieškos srautu ir maža konkurencija. Tačiau tokie raktiniai žodžiai yra retenybė, nes vos tik atsiranda didelio srauto ir mažos konkurencijos raktinis žodis, daugelis nori jį pasiekti, todėl konkurencija greitai padidėja. Todėl dažniausiai tenka rinktis raktinius žodžius, kurie pasižymi didesniu, bet vis dar priimtinu mėnesiniu paieškos srautu ir vidutine ar net aukšta konkurencija. Svarbu suprasti, kad raktinių žodžių su maža konkurencija pasiekimas yra lengvesnis ir greitesnis. Pavyzdžiui, vienam klientui pasiekėme pirmąją poziciją pagal raktinį žodį, kurio ieškojo 0 žmonių per mėnesį ir konkurencija buvo minimali. Tai užtruko vos kelias dienas ir vieną atgalinę nuorodą. Ar tai buvo prasminga? Ne, nes nebuvo srauto, tačiau tai puikiai iliustruoja mažos konkurencijos pranašumą.
Taigi, idealus raktinių žodžių pasirinkimas yra kompromisas tarp didelio mėnesinio paieškos srauto ir priimtinos konkurencijos. Mes dažnai sudarome raktinių žodžių sąrašą su mėnesiniu paieškos srautu ir konkurencijos lygiu, kad galėtume pasirinkti realistiškiausius ir perspektyviausius variantus. Venkite tik aukštos konkurencijos raktinių žodžių, nes jų pasiekimas gali užtrukti ilgai ir nuvilti klientą. Taip pat venkite tik mažos konkurencijos raktinių žodžių, kurie neatneša jokio srauto.
Galiausiai, svarbu atsižvelgti į paieškos intenciją. Žmonės ieško informacijos internete dėl dviejų pagrindinių priežasčių: norėdami sužinoti arba norėdami ką nors padaryti (pvz., pirkti). Jei jūsų svetainė parduoda, pavyzdžiui, mėlynus varžtus, jūsų idealus lankytojas ieškos raktinių žodžių, susijusių su pirkimu. Tuo tarpu žmonės, kurie nori sužinoti apie mėlynus varžtus (kaip jie veikia, kiek kainuoja ir pan.), nėra pasiruošę pirkti. Nors ir svarbu turėti turinį, skirtą abiems auditorijoms, pirmenybę turėtumėte teikti tiems raktiniams žodžiams, kurie pritraukia pirkimui pasiruošusius lankytojus. Apie paieškos intenciją detaliau kalbėsime ateityje. Kol kas tiesiog prisiminkite, kad svarbu ieškoti raktinių žodžių su dideliu mėnesiniu paieškos srautu ir maža konkurencija.
2. Konkurentų Analizė: Ko Galime Išmokti?
Kitas svarbus žingsnis yra konkurentų analizė. SEO pasaulyje konkurencija suprantama šiek tiek kitaip nei versle. SEO kontekste konkurentai yra tos svetainės, kurios užima aukštas pozicijas pagal jūsų siekiamus raktinius žodžius. Tai nebūtinai turi būti tiesioginiai jūsų verslo konkurentai. Pavyzdžiui, jei siekiate užimti aukštas pozicijas pagal tam tikrą terminą, jūsų konkurentas gali būti „Wikipedia“, kuri neparduoda jokių produktų ar paslaugų, bet turi didelį autoritetą.
Analizuodami konkurentus, turėtumėte atkreipti dėmesį į šiuos dalykus:
- Autoritetas: Kiek autoriteto turi jūsų konkurentų svetainės? Nors nėra vienos konkrečios metrikos, kurią būtų galima vadinti „autoritetu“, yra įvairių įrankių, kurie pateikia autoriteto įvertinimus (skirtingi įrankiai gali pateikti skirtingus skaičius). Svarbu suprasti, kad norint konkuruoti, reikia siekti didesnio autoriteto nei konkurentų.
- Atgalinės nuorodos: Kiek ir kokių atgalinių nuorodų turi jūsų konkurentai? Ar jų nuorodos ateina iš autoritetingų šaltinių? Analizuodami konkurentų atgalines nuorodas, galite suprasti, kokios strategijos jiems padeda pasiekti aukštas pozicijas.
- Indeksuoti puslapiai: Kiek puslapių yra indeksuota konkurentų svetainėse? Nors tai nėra griežta taisyklė, didesnės svetainės dažnai pasiekia geresnių rezultatų (viskas kita esant vienodai). Taip pat svarbu atsižvelgti į „šviežumo“ faktorių – paieškos sistemos mėgsta nuolat atnaujinamą turinį. Net jei jūsų turinys yra aukštesnės kokybės, nuolat naują turinį skelbianti svetainė gali aplenkti jūsų svetainę dėl „šviežumo“ faktoriaus. Tai nereiškia, kad turite skelbti turinį tik dėl to, kad jį skelbtumėte. Tačiau reguliarus ir vertingas turinio atnaujinimas yra svarbus.
Tarkime, jūsų konkurentai vidutiniškai turi apie 20 indeksuotų puslapių. Tokiu atveju, norint konkuruoti, vertėtų turėti 25-30 puslapių. Tačiau svarbu nepamiršti, kad turinio negalima publikuoti visko iš karto. Apie tai kalbėsime toliau.
3. Turinio Kūrimas ir Publikavimas: Strateginis Požiūris
Naujai svetainei reikia turinio. Tarkime, po konkurentų analizės nusprendėme, kad mums reikia 25-30 puslapių turinio. Tačiau svarbu ne tik kiekybė, bet ir kokybė bei publikavimo greitis.
Pradėkite nuo 5-10 puslapių publikavimo. Tuomet palaukite, kol paieškos sistemos juos indeksuos. Galite patikrinti, ar puslapiai yra indeksuoti, naudodami „Google Search Console“ arba įvedę „site:jūsųsvetainėsadresas“ į „Google“ paiešką.
4. Atgalinių Nuorodų Kūrimas: Pradėkite Lėtai ir Natūraliai
Galiausiai, svarbu pradėti kurti atgalines nuorodas. Analizuodami konkurentus, turėtumėte atkreipti dėmesį į tai, kaip greitai jie gauna naujas atgalines nuorodas. Jei konkurentai natūraliai gauna apie 5 atgalines nuorodas per savaitę, jūsų strategija turėtų būti viena, o jei jie gauna 20 ar tik 1 – kita. Svarbiausia, kad atgalinių nuorodų kūrimo procesas atrodytų natūraliai.
Pradėkite nuo vienos atgalinės nuorodos sukūrimo po mėnesio arba kai visi jūsų puslapiai bus indeksuoti. Jei turite savo tinklaraščių tinklą arba dirbate su SEO agentūra, kuri jį turi, tai yra puikus būdas pradėti. Palaipsniui didinkite atgalinių nuorodų skaičių, darydami tai ne per greitai ir ne per reguliariai, kad atrodytų natūraliai.
Tarkime, nusprendėme, kad mums reikia 25-30 puslapių turinio. Vietoj to, kad viską publikuotume iš karto, geriau pradėti nuo 5-10 puslapių, o likusį turinį publikuoti palaipsniui, pavyzdžiui, po vieną puslapį kas 5-7 dienas. Taip sukursite nuolatinio turinio atnaujinimo įspūdį, kuris patinka paieškos sistemoms. Tuo pačiu metu pradėkite kurti atgalines nuorodas. Iš pradžių pakaks vienos atgalinės nuorodos, o vėliau, palaipsniui didinkite jų skaičių. Svarbu, kad atgalinių nuorodų kūrimas atrodytų natūraliai – nekurkite daug nuorodų per trumpą laiką, darykite tai palaipsniui ir nereguliariai.
Laikydamiesi šių gairių ir būdami kantrūs, po 3-4 mėnesių turėtumėte pamatyti savo svetainę pirmajame paieškos rezultatų puslapyje (žinoma, tai priklauso nuo konkurencijos lygio).